source site Under Kristi himmelfärdshelgen fick fyra praktikanter möjlighet att gå instruktörsutbildningen på Aeulosön. Frida, Elin, Emily och jag fick fyra lärorika dagar på den mysiga ön.

click Dagarna varvades med praktiska och teoretiska pass. Grön kappsegling, meterologi och säkerhet var några av sakerna vi lärde oss under teorilektionerna. Lägrets alla deltagare delades upp i grupper om fyra till fem personer. Varje grupp fick hålla i två lektioner, en lektion på land och en på vattnet. Lektionerna på land kunde handla om teambuilding, att föra resterande deltagare närmare varandra och få dem samarbeta eller gå ut på att lära sig varandras namn, eller fys.

source På vattnet kunde uppgiften vara att lära de andra deltagarna att länsa och gippa med bra teknik eller att lära ut grunderna i grön kappsegling. Två grupper fick i uppgift att hålla i torrsegling, som segling på vattnet fast utan vatten. Båtarna vi seglade heter Topas Omega. Grupperna som skulle hålla i lektionerna bestämde hur gamla vi andra deltagare, som spelade elever, skulle vara. Under helgen fick vi vara både 8 och 18 år vilket var roligt men också krävande och ibland svårt. Efter fyra dagar av sol, men också regn och vind, åkte fyra instruktörer fyllda av glädje och många ny vänner och massor av tips för att förbättra vårt utlärande hem.

best binary option trading signals Hoppas vi syns i sommar!

us forex trading rules /Mathilda

http://beerbourbonbacon.com/?niokis=free-dating-in-windsor-ontario&957=fc I fredags samlades seglare och simmare på Tumlaren för att kapsejsa optimister i det varma vattnet.

roberto molina opzioni binarie superalertspro Flytvästarna på och optimisterna i vattnet, så kändes det nästan som ”på riktigt”. Den enda skillnaden var att det är mycket skönare att kapsejsa i en bassäng med varmt vatten och att seglet fattades. Seglets motstånd i vattnet ersattes av oss instruktörer så att känslan skulle bli så lik en kapsejsning ute på havet som möjligt.

single jenter а“б‘stfold En och en halv timme senare, efter x antal kapsejsningar, en torrvändning och ett brutet centerbord var det dags för oss att lämna simhallen. Seglarna med en ännu större längtan efter att få komma ut på havet, ett gäng glada simmare som fått ett litet smakprov av segling och som förhoppningsvis är sugna på ännu mer, samt trötta men nöjda instruktörer. Allihop med leenden på läpparna.

Vi syns på havet!

/Emily

Hakefjorden har varit fylld av optimister, Zoom8-er, e-jollar och OK-jollar under helgen. Totalt 305 jollar kom till start. Allt har flutit på bra och vädret har varit strålande.

I Optimist Tjejklass startade 66 tjejer och i Pojklassen startade 117 pojkar. En unik och fantastisk möjlighet att verkligen fightas på startlinjen och i rundningar som inte ges på många andra tävlingar. Motståndet var många landslagstävlande från hela norden. Finska laget hade med sig sin berömda stora kärra med gott om jollar på.

Dagen började med en uppskjuten första start med 1 timma pga lite vind. Vi blev alla sittande inne på bryggan innan vi gav oss ut vid 11 tiden för start vid strax efter 12. Vindarna uppgick sedan på dagen till max 8 m/s med något mer i byarna.

I onsdags var det dags för säsongens sista inomhusträning. Inomhussäsongen avslutades med lekar som konfotboll, dansstopp och stafetter vilket var väldigt uppskattat. Nu ser vi fram emot kommande seglingssäsong som förhoppningsvis startar mycket snart!

Redo för konfotboll!

 

I onsdags fick vi, tillsammans med Hunnebostrands tennisklubb, lyssna på Kristina Sjölin som höll i en föreläsning om kost och hälsa samt ett fyspass som var väldigt intressant och roligt.

Föreläsningen började med information om hur man ska ladda upp inför träning och vad som är bra att äta. Bra saker att komma ihåg är att äta regelbundet, ca. var tredje timme. Har du ätit ett stort mål mat är det bra att vänta tre timmar innan du tränar, har du ätit ett mellanmål räcker det med 1-2 timmar innan du tränar. Detta beror på att matsmältning tar energi och tränar du direkt efter maten kan du inte använda all din energi till träningen = inte lika effektivt. Men viktigast är att du inte går på tom mage.

MENY | Blogg

MENY | Nyheter

MENY | Skibenter